Case esimerkki: KAB
Parempaa talouden hallintaa ja onnellisempia työntekijöitä
Aiemmin kuluhallintaprosessi täytti KAB:n tehtävälistat tylsillä manuaalisilla rutiineilla. Prosessi oli hankala hankala ja hidas. Nyt kaikki kulut hoidetaan digitaalisesti Acubiz One -sovelluksen kautta. Työntekijöiden mukaan applikaatio on sekä käyttäjäystävällinen, helppo että nopea. Rahoitusosasto saa paremman yleiskuvan ja talousarvion seurannasta on tullut helpompaa ja yleistä varainhoitoa vahvistetaan.
Epämiellyttävästä tehtävästä nopea ja helppo suorite
Kuluhallinnan työnkulku oli manuaalinen, hidas ja hankala ennen Acubizin käyttöönottoa. KAB:n toimistossa oli harvoin auki oleva kassa ja siihen liittyvä kassakorttipääte. Työntekijöiden oli jonotettava kulujensa ja johtajansa allekirjoittaman lomakkeen kanssa. Tämä työnkulku ei ollut suosittu työntekijöiden keskuudessa:
”Se oli erittäin manuaalinen prosessi, jossa yritin henkilökohtaisesti välttää kulujen hankkimista, koska se oli yksinkertaisesti liian hankalaa”, kertoo KAB: n tiimipäällikkö Louise Østvand.
Acubiz on tehnyt prosessista nopean ja käyttäjäystävällisen, eikä kulujen tai ajokilometrien takaisinhaku ole enää epämotivoivaa ja tylsää.
Kokonaiskuva, selkeys ja onnellisemmat työntekijät
Hyödyt ovat olleet KAB:lle helposti havaittavissa. Aikaperspektiivistä tarkastellen he ovat vapauttaneet noin kolmanneksen kuluhallintaan käytetystä työajasta.
”Rahoitusosaston kirjanpito on ollut helpompaa, sitä on ollut helpompi ylläpitää, se tarjoaa paremman yleiskuvan, tarjoaa selkeämpää tietoa ja budjetin seurannasta ja kokonaisvaltaisesta varainhoidosta on tullut helpompaa. Voin myös mainita, että työntekijämme ovat nyt onnellisempia”, KAB: n tarkastaja Sebastian Schrøder selittää.
Tärkein parametri oli helpottaa sisäisten työntekijöiden, hajautettujen työntekijöiden ja asukkaiden valitsemien hallituksen jäsenten arkea helpommalla ja käyttäjäystävällisemmällä kustannushallintaratkaisulla. Tämä on saavutettu.
Kun tarjoan aamiaisen työntekijöilleni, otan vain kuvan kuitista ja 10 sekuntia myöhemmin olen kirjannut kaikki tiedot.
Louise Østvand, Team Manager, KAB
Lisätietoja
Mikä KAB?
KAB perustettiin Kööpenhaminassa vuonna 1920. Yritys vuokraa ja hallinnoi noin 60 000 päärakennusta pääkaupunkiseudulla. Tämä tekee heistä Tanskan suurimman hallinto-organisaation.

Haluatko tietää lisää? Ota yhteyttä.
Napsauta tätä muokataksesi evästevaihtoehtojasi.
30 minuuttia silloin kun olet vapaana.
Anna meidän soittaa sinulle.
Teillä tai meillä.