Matkalasku
Vanhanaikainen kuluraportti perustuu siihen, että työntekijä kerää ja kasaa tiettyyn toimintaan liittyvät kuitit yhteen nippuun (esim. työmatka). Sen jälkeen työntekijä kirjaa kuitit, täyttää matkalaskun ja lähettää sen talousosastolle hyväksyttäväksi.
Matkalaskut Acubizissa
Vaikka monet yritykset suosivat Fast Track -palveluamme, jossa työntekijät kirjaavat jokaisen kustannustapahtuman heti, kun se syntyy tien päällä, Acubizilla voi hoitaa myös matkalaskut suoraan matkapuhelimesta:
- 1 Valitse valikosta ”Matkalasku”
- 2 Valitse matkan aloitus- ja lopetuspäivä, maa, tarkoitus ja vaihtoehtoisesti projekti
- 3 Napauta "Lisää kuluja" ja lisää kulu - joko valitsemalla olemassa olevista kuluista tai luomalla uusi
- 4 Valmistele ja lähetä matkalasku hyväksyttäväksi, kun kaikki kulut on lisätty
- Tämä ominaisuus on käytettävissä Acubiz Expense -ratkaisussa.
Matkalasku vs. Fast Track
Matkalasku
-
Kokonaiskuva kaikista kuluista.
-
Kaikki kulut lähetetään hyväksyttäväksi kerralla
Fast Track
-
Katsaus reaaliaikaisiin kuluihin.
-
Suurempi tarkkuus ennusteisiin ja kustannuspuolen raportointiin talousosastolla.
-
Nopeampaa kirjanpito- ja talousosastolle.
-
Työntekijät voivat lähettää kaikki kulut hyväksyttäväksi sitä mukaa kun niitä syntyy.
Vaihtoehto matkalaskulle
Matkalaskut ovat aikaisemmin olleet yleinen tapa käsitellä työntekijän synnyttämiä kuluja. Näin on edelleen monissa yrityksissä, mutta uudet tekniikat ja korkeammat tehokkuusvaatimukset ovat johtaneet nykyaikaisempaan kuluprosessiin, jossa kulut käsitellään heti, kun ne syntyvät. Klassisten matkalaskujen tekemiseen liittyy myös joitain haittoja. Ne voivat luoda pullonkauloja talousosastolle kuukauden lopussa, koska raportit lähetetään usein erissä. Tämä tarkoittaa, että yrityksellä ei ole ajantasaista yleiskuvaa työntekijöihin liittyvistä liiketoimintakuluista.
Vaihtoehto matkalaskuille ovat yksittäiset kulutapahtumat, joissa jokainen kulu kirjataan ja lähetetään heti hyväksyttäväksi – riippumatta siitä, onko kyseessä käteismaksu, luottokorttitapahtuma, kilometrikirjaus vai mikä. Acubiz on ollut markkinoiden ensimmäinen toimija tällä lähestymistavalla, josta käytämme nimeä Fast Track. Asiakkaamme ovat inspiroineet meitä ajattelemaan laatikon ulkopuolelta tapoja, joilla päästään kulujen kasaamisesta ja kuittipinoista eroon. Loimme työntekijöille mahdollisuuden kirjata, käsitellä ja hallita kuluja reaaliaikaisesti, vaikka tien päällä – tämä on ylivoimaisesti nopein ja tehokkain tapa käsitellä kuluja.
Haluatko tietää lisää? Ota yhteyttä.
Napsauta tätä muokataksesi evästevaihtoehtojasi.
30 minuuttia silloin kun olet vapaana.
Anna meidän soittaa sinulle.
Teillä tai meillä.