Ostot yrityksen kortilla
Kun yritys päättää antaa yrityskortin työntekijänsä käyttöön, sitä voidaan käyttää maksukorttina kuluille, joita työntekijälle aiheutuu kun hän palvelee työnantajaansa.
Acubiz synkronoi tapahtumia koskevat tiedot käyttäjän yrityskortilta
Acubiz helpottaa vaadittujen tietojen ja asiakirjojen dokumentointia
Acubiz toimittaa tiedot kirjanpitovalmiina taloushallintoon.
Yrityskorttiostot Acubizissa
Acubiz muodostaa yhteyden sekä yrityskortteihin että taloushallintoon ja antaa käyttäjän valmistella tapahtumadatan kirjanpitoa varten – digitaalisesti, automaattisesti ja kaikella tarvittavalla dokumentaatiolla. Meillä onkin tapana sanoa, että yrityksesi maksukortit voisiva ”huolehtia kirjanpidosta” melkein itsekseen.
- 1 Tee osto yrityksen kortilla maksuvälineenä.
- 2 Ota kuva kuitista ja syötä kustannustyyppi ja vaihtoehtoisesti muut lisätiedot, kuten projekti tai osasto.
- 3 Tee kirjaus valitsemalla "yrityskortti" ja lähetä se hyväksyttäväksi
Työntekijä voi myös odottaa luottokorttitapahtuman saapumista tai ilmestymistä Acubiziin, minkä jälkeen työntekijän on dokumentoitava kulu kuitin kuvalla ja syöttämällä puuttuvat tiedot. Acubiz suosittelee kuluhallinnan hoitamista samaan aikaan kun kulut syntyvät. Näin työntekijän ei tarvitse käsitellä kuittia myöhemmin, koska se sovitetaan automaattisesti siihen liittyvään luottokorttitapahtumaan ja lähetetään suoraan hyväksyttäväksi.
- Tämä ominaisuus on käytettävissä Acubiz Expense -ratkaisussa.
Yrityskorttikulujen automaattinen hallinta
Työtä syntyy sekä yritykselle että työntekijälle, kun yritystoimintaan liittyvä palvelu tai tuote on ostettu. Toisin sanoen työ, joka liittyy kulun vastaanottamisen, hyväksymisen, valvonnan, kirjanpidon tekemiseen ja kulujen kirjanpitoon. Kaikki tämä työ voidaan tehdä joko manuaalisesti tai automaattisesti. Manuaalinen prosessi ei ole ihanteellinen, koska asiakirjojen kerääminen, tietojen syöttäminen, hallinta ja moni muu asia prosessissa vie aikaa ja on usein hankalaa talous- ja tiliosastolle. Automatisoitu prosessi mahdollistaa kuitenkin työntekijöiden aloittamien kulujen digitalisoinnin niiden syntymishetkestä niiden kirjaamiseen.
Työntekijöiden on helppo ja nopea ostaa jotain yritykselleen yrityskortilla. Näin työntekijän ei tarvitse maksaa tuotteesta tai palvelusta omalla rahallaan yrityksen puolesta.
Myös muiden kulujen ja maksusuoritusten hallinta on helppoa ja samankaltaista kuin yrityksen korttikulujen hallinta. Työntekijä yksinkertaisesti valitsee ”käteinen” yrityskortin sijasta tehdessään kulukirjauksen Acubiziin.
Haluatko tietää lisää? Ota yhteyttä.
Napsauta tätä muokataksesi evästevaihtoehtojasi.
30 minuuttia silloin kun olet vapaana.
Anna meidän soittaa sinulle.
Teillä tai meillä.